لوله گالوانیزه برق و لوله برق فولادی

در حال نمایش 3 نتیجه

لوله گالوانیزه برق

لوله برق گالوانیزه لوله‌ ای است که برای محافظت و هدایت سیم کشی برق در یک ساختمان یا سازه استفاده می‌ شود. در ساختار لوله برق ممکن است از فلز یا پلاستیک استفاده شود و طبیعتا می دانیم که لوله فولادی برق و اتصالات آن از مقاومت و ضخامت بالاتری برخوردار هستند.

لوله فولادی گالوانیزه از فولاد نرم ساخته شده است، از آن به عنوان یک سیستم فولادی، برای رسانا بودن استفاده می شود. لوله فولادی گالوانیزه سنگین ترین وزن و ضخیم ترین دیواره لوله های برق است. همچنین، با توجه به این ضخامت و سنگینی، قیمت لوله فولادی برق نیز بیشتر از مدل های دیگر است که در ادامه به بررسی قیمت ها نیز خواهیم پرداخت.

این لوله ها با رنگ تیره ای که دارند، شناخته می شوند و به دو صورت سبک و متوسط تولید می شوند . جنس این لوله ها از آهن نورد شده می باشد. پارس پایاپایپ، به عنوان یکی از معتبر ترین شرکت ها (تولید کننده لوله گالوانیزه برق)، به تولید هر دو مدل سبک و متوسط این لوله های می پردازد. همچنین لوله فلزی (GRC) نام دیگری از لوله های فولادی سخت است.

ویژگی GRC:
1. لوله گالوانیزه گرم برای مقاومت در برابر خوردگی عالی است.
2. طول عمر و مقاومت لوله گالوانیزه بسیار بالا است.
3. مسیرهای صاف و پیوسته برای کشیدن سیم سریع.
4. درپوش انتهایی Kwik-release برای محافظت از رزوه‌ها
5. مطابق با استاندارد ایمنی UL 6.
6. اندازه ها از 1/2 اینچ تا 6 اینچ. 16 تا 155 میلی متر

سایز لوله های گالوانیزه برق

وقتی صحبت از سایز لوله های گالوانیزه برق می شود، باید آن ها را از دو نظر بررسی کرد و سپس اقدام به خرید آن ها کرد. از نظر سایز، لوله های برق گالوانیزه به دو حالت بررسی می شوند:

  1. طول لوله گالوانیزه برق : با توجه به تقاضای بالای افراد و مشتری ها به خرید لوله گالوانیزه برق سه متری، اکثر فروشنده هایی که اقدام به فروش لوله گالوانیزه برقی می کنند، بیشتر لوله های سه متری را تولید و به فروش می رسانند. در پارس پایاپایپ نیز، لوله گالوانیزه کابل برق، با متراژ سه متر به فروش می رسد.
  2. قطر لوله گالوانیزه برقی : بسته به هدف و قصد شما از لوله کشی، قطر لوله گالوانیزه برق می تواند از PG5 تا PG 48 متغیر باشد. همانطور که واضح به نظر می رسد، هر چه قطر بیشتر باشد، قیمت لوله فولادی گالوانیزه برق نیز بیشتر خواهد شد.

انواع لوله‌ گالوانیزه برق

برای آن که بتوانیم از لوله فلزی برق به بهترین شکل محافظت کنیم؛ و همچنین به منظور بهبود مقاومت در برابر خوردگی لوله فولادی، نیاز داریم تا آن‌ را با پوششی از جنس گالوانیزه بپوشانیم. بر همین اساس، بسته به نحوه گالوانیزه کردن لوله برق فلزی، لوله فولادی گالوانیزه را می‌توان به دو نوع آبکاری گالوانیزه گرم و سرد برقی تقسیم کرد که توضیح آن‌ها به شرح زیر است:

لوله فولادی گالوانیزه گرم

یکی از انواع لوله فولادی برق گالوانیزه بوده که عملیات آبکاری آن‌ها در دمای بسیار بالایی یعنی ۴۲۰ درجه سانتی گراد صورت می‌گیرد و این آبکاری به وسیله فلز عنصر روی پوشش داده می‌شود. لوله گالوانیزه گرم برق دارای مزایای پوشش یکنواخت، چسبندگی قوی، عمر طولانی و غیره است.

از لحاظ ظاهر، ظاهر پوشش فلزی گالوانیزه ای گرم حالت ضخیمی ‌بوده و بافت آن نیز بسیار قوی تر است. لایه روی گالوانیزه گرم بسیار ضخیم تر از گالوانیزه سرد است و می‌تواند 30 تا 80 میکرومتر نیز برسد، بنابراین توانایی ضد خوردگی آن نیز بسیار بالاتر است.

لوله فولادی گالوانیزه سرد

لوله گالوانیزه سرد برق که با نام لوله مبلی هم شناخته می‌شوند، یک لوله فولادی الکترو گالوانیزه است که در دمای پایین آبکاری و گالوانیزه می‌شوند و روکش روی بر روی این لوله‌ها قرار می‌گیرد. از لحاظ ظاهر، ظاهر پوشش فلزی گالوانیزه ای سرد، حالتی صاف‌تر و ظریف‌تر به نظر می‌رسد.

برای مطالعه بیشتر : کاربرد لوله فولادی برق

تفاوت لوله گالوانیزه سرد و گرم

لوله گالوانیزه‌ای که به روش گالوانیزه گرم تولید می‌شود، خواص متفاوتی از لوله های گالوانیزه سرد ارائه می‌دهد. همین امر موجب شده تا قیمت این دو نوع لوله گالوانیزه نیز متفاوت باشد.برخی از تفاوت های این دو نوع لوله به شرح زیر می باشد:

  • لوله گالوانیزه گرم دارای سطح براق‌تری نسبت به لوله گالوانیزه سرد است.
  • ضخامت و تراکم پوشش گالوانیزه به روش گرم بیشتر از روش سرد است.
  • انجام گالوانیزه گرم راحت‌تر است.
  • لوله گالوانیزه گرم نسبت به سرد، قیمت بیشتری دارد.
  • زبری سطح لوله گالوانیزه سرد بیشتر بوده و همچنین از خواص مقاومت به خوردگی کمتری نیز برخوردار است.
  • لوله تولید شده با روش گالوانیزه گرم، کیفیت بالاتری دارد.
  • طول عمر لوله گالوانیزه گرم بیشتر است.

کاربرد انواع لوله گالوانیزه

انواع لوله گالوانیزه برای انتقال سیالات، خصوصا در محیط‌های با رطوبت بالا، کاربرد دارد. چرا که بسیاری از لوله‌های فولادی بدون پوشش، در محیط‌های خورنده دچار خوردگی می‌شوند. در نتیجه طول عمر آن‌ها به شدت کاهش یافته و هزینه تعمیر و نگهداری آن‌ها نیز زیاد است. در این موارد، بسته به حساسیت کار و میزان هزینه‌ای که در نظر گرفته شده است، از لوله گالوانیزه و یا از لوله استنلس استیل استفاده می‌شود.

برخی از مهم‌ترین کاربردهای انواع لوله گالوانیزه عبارتند از:

  • انتقال آب
  • انواع سازه‌های فلزی
  • لوله‌کشی گلخانه‌های صنعتی
  • لوله‌کشی ساختمان
  • حفاظ و حصار
  • دکل برق
  • دکل‌های مخابراتی

قیمت لوله گالوانیزه برق

همانطور که در بخش‌ بالاتر در این بخش نیز اشاره کردیم، تنوع مدل‌های لوله‌های گالوانیزه گوناگون بوده و قیمت آن‌ها نیز بسته به میزان مواد اولیه موجود در آن‌ها، و اندازه قطر لایه گالوانی قرار گرفته بر روی فلز متغیر خواهد بود. بنابراین، نمی‌توان از یک قیمت ثابت برای تمامی‌ لوله‌های فولادی برق استفاده کرد، به خصوص اینکه در گذر زمان نیز قیمت آن‌ها تغییر می‌کند.

البته که در حالت کلی می‌توان گفت که قیمت قیمت لوله فلزی برق سرد کمتر از قیمت لوله فلزی برق گرم است و علت آن نیز پیشرفته بودن فرایند ایجاد آن و میزان تقاضا برای این لوله‌ها است.

برای اطلاع از قیمت‌ها می‌توانید با شماره تماس‌های پارس پایاپایپ و یا در وبسایت ما با ما در ارتباط باشید. شرکت پارس پایاپایپ آمادگی فروش لوله‌های گالوانیزه برق با انواع جنس‌ها و قطرها را دارا است.

خرید لوله برق گالوانیزه

برای دیدن قیمت لوله برق گالوانیزه وارد صفحه‌ی لیست قیمت محصولات شوید.جهت خرید لوله برق گالوانیزه در تهران و سایر نقاط ایران با شماره زیر تماس بگیرید.

همچنین، این نکته را نیز در نظر داشته باشید که با توجه به نواسانات قیمت ارز، گاهی اوقات این امکان نیز وجود دارد که لیست قیمت لوله گالوانیزه برق چندان دقیق و به روز نباشد. به همین منظور، برای دریافت اطلاعات دقیق از قیمت ها پیشنهاد می کنیم :

  1. مراجعه حضوری به فروشگاه : پارس پایاپایپ، به عنوان یکی از بهترین فروشگاه های متخصص در زمینه فروش لوله فولادی برق در تهران، امکان فروش حضوری در تهران را برای شما عزیزان در نظر گرفته است. برای اطلاع از آدرس دقیق فروشگاه حضوری ما در تهران، کافیست تا به بخش تماس با ما در وب سایت مراجعه کنید.
  2. تماس با کارشناسان : به دلیل نواسانت ارزی و یا حتی مشکلات گمرکی، پیشنهاد می کنیم قبل از خرید، قیمت لوله برق فولادی مورد نظر خود را به صورت تلفنی از ما دریافت کنید. با یک تماس ساده، می توانیم قیمت روز لوله گالوانیزه برق را به شما ارائه کنیم.
  3. ایمیل زدن : یکی دیگر از راه های دریافت قیمت لوله فولادی برق، ایمیل به کارشناسان ما است. این روش ممکن است مقداری زمان بر تر از حالت تماس گرفتن باشد.

پارس پایا پایپ تولیدکننده لوله سه ستاره سمنان و لوله گالوانیزه برق با بهترین کیفیت.