بوشن چیست و چه کاربردی دارد

بوشن چیست و چه کاربردی دارد

بوشن یک ابزار بسیار کاربردی در صنعت است که به صورت تخصصی برای اتصال لوله ها به یکدیگر مورد استفاده قرار می گیرد. لوله ها در صنایع مختلفی مورد استفاده قرار میگیرند و با استفاده از فرایند جوشکاری، این لوله ها را به یکدیگر متصل می کنند؛ اما این کار(جوش دادن لوله ها) باعث خواهد شد تا اگر زمانی لوله نیاز به تعمیر پیدا کند، فرایندی زمان بر و پرهزینه طی شود.
در چنین شرایطی برای دوری از این وضعیت از قطعه ای کاربردی به نام بوشن استفاده می شود. در ادامه این مقاله از پارس پایاپایپ، با ما همراه باشید تا اطلاعات تکمیلی بیشتری انواع بوشن کسب کنید.

لیست انواع بوشن

در این بخش لیستی از انواع این محصول را مشاهده خواهید کرد که هر کدام در بستر های مختلف دارای کاربرد های گوناگونی هستند. این لیست عبارت است از:

بوشن دنده ای

بوشن فلزی تبدیل

بوشن لوله

بوشن در لوله کشی

بوشن جوشی

بوشن مغزی

بوشن سه راهی

بوشن پلاستیکی

بوشن فلزی ساده

بوشن پلیکا

بوشن گالوانیزه (بوشن گالوانیزه سرد و بوشن گالوانیزه گرم)

بوشن فلزی روپیچ توپیچ

بهترین نوع بوشن چیست

همان‌ طور که در بخش بالا دیدید، این محصول داری مدل های بسیار زیادی است که هر کدام از آنها بر اساس ویژگی هایی که دارند برای استفاده در یک بستر تهیه و طراحی شده اند؛ بنابراین اگر بخواهیم پاسخی به سوال بهترین نوع بوشن چیست بدهیم، باید بگوییم: بستگی به نیاز شما دارد. با توجه به نیازتان می توانید بهترین نوع این محصول را خریداری کنید. همچنین شما می توانید برای درک بهتر نیازتان و انتخاب مناسب ترین محصول، از متخصصان سایت پایاپایپ به صورت حرفه ای مشاوره بگیرید و سپس اقدام به خرید کنید.

ویژگی بوشن ها

هر کدام از بوشن ها به واسطه بستری که در آن مورد استفاده قرار می گیرند، دارای یک سری از ویژگی ها هستند. برای مثال بوشن ساده بوشنی است که از جنس چدن است؛ در حالی که بوشن پلیکا از جنس پی وی سی است.

دلیل این مورد هم مشخص است، بوشن پلیکا برای اتصال لوله های پلاستیکی مورد استفاده قرار می گیرد، در صورتی که بوشن ساده برای لوله های فلزی.

به صورت کلی یکی از مهم ترین ویژگی بوشن ها میزان پایداری آنها در طول زمان است. درست است که تعویض و تعمیر این قطعه فرایندی راحت است اما کماکان میزان عمر مفید قطعه دارای اهمیت زیادی است. از این رو خرید بوشن های با اصالت و تولید شده از برند های معتبر، بسیار حائز اهمیت است.

کاربرد انواع بوشن در صنعت

در ادامه لیستی از کاربرد انواع بوشن در صنعت را برای شما فراهم کرده ایم. برخی از این کاربرد ها عبارتند از :

  • اگر در صنعت قصد داشته باشند تا دو لوله با قطر های یکسان را به یکدیگر جوش دهند از بوشن ساده استفاده خواهند کرد.
  • در برخی از موارد لوله های صنعتی به گونه ای طراحی شده اند که یکی از آنها در بخش درونی دارای دنده است و دیگری در بخش بیرونی. در چنین شرایطی برای اتصال از بوشن روپیچ توپیچ استفاده می شود.
  • بر خلاف مورد اول برخی از لوله ها دو سرشان دارای ابعاد مختلفی است و از این رو برای اتصال آنها به یکدیگر از بوشن فلزی تبدیل که معمولاً از جنس چدن است استفاده می شود.
  • بوشن فلزی پرسی برای اتصال لوله های پنج لایه استفاده می شود.
  • در صنایع ساختمانی به منظور تغییر اتصالات نری و مادگی از بوشن جوشی استفاده می شود.

سخن نهایی

بوشن ها یکی از قطعات کاربردی در صنعت هستند که در شرایط و موقعیت های مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. ما نیز در این مقاله در ارتباط با آنها به بررسی عنوان هایی نظیر: کاربرد انواع بوشن در صنعت، ویژگی بوشن ها، بهترین نوع بوشن، لیست انواع بوشن و… پرداختیم که امیدواریم برای شما مفید بوده باشد.

5/5 - (2 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید